1838

Πολιτική για την Πρόληψη και Καταπολέμηση της Βίας και της Παρενόχλησης στην Εργασία και για τη Διαχείριση Εσωτερικών Καταγγελιών

1. Εισαγωγικά

Η εταιρεία «EVERTECH ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ», με έδρα στην Αθήνα, επί της οδού Κανάρη 20, με αριθμό ΓΕΜΗ 134398601000 (η «Evertech») τηρεί όλα τα μέτρα και τις υποχρεώσεις που αφορούν στην εφαρμογή των διατάξεων του Μέρους II του ν. 4808/2021 για την πρόληψη και την αντιμετώπιση κάθε μορφής βίας και παρενόχλησης, συμπεριλαμβανομένης της βίας και παρενόχλησης λόγω φύλου και της σεξουαλικής παρενόχλησης.

2. Σκοπός

Σκοπός της πολιτικής αυτής είναι η δημιουργία και εδραίωση ενός περιβάλλοντος εργασίας το οποίο σέβεται, προωθεί και διασφαλίζει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και το δικαίωμα κάθε προσώπου σε έναν κόσμο εργασίας χωρίς βία και παρενόχληση. H Evertech δηλώνει ότι αναγνωρίζει και σέβεται το δικαίωμα κάθε εργαζόμενου/ης σε ένα εργασιακό περιβάλλον χωρίς βία και παρενόχληση και ότι δεν ανέχεται καμία τέτοια συμπεριφορά, οποιοσδήποτε μορφής, από οποιοδήποτε πρόσωπο.

3. Πεδίο εφαρμογής

Η παρούσα πολιτική υιοθετείται σύμφωνα με τα άρθρα 9 και 10 του ν. 4808/2021 και την κατ’ εφαρμογή αυτών κανονιστική νομοθεσία και καταλαμβάνει τα πρόσωπα της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 4808/2021. Συγκεκριμένα, τα πρόσωπα που υπάγονται στην προστασία είναι εργαζόμενοι και απασχολούμενοι, ανεξάρτητα από το συμβατικό τους καθεστώς, συμπεριλαμβανομένων των απασχολούμενων με σύμβαση έργου, ανεξαρτήτων υπηρεσιών, έμμισθης εντολής, των απασχολούμενων μέσω τρίτων παρόχων υπηρεσιών, των ασκούμενων και των μαθητευόμενων, καθώς και εργαζόμενοι των οποίων η σχέση εργασίας έχει λήξει, αλλά και άτομα που αιτούνται εργασία.

4. Ορισμοί – Απαγορευμένες μορφές συμπεριφοράς

· Βία και παρενόχληση
Ως «βία και παρενόχληση» νοούνται οι μορφές συμπεριφοράς, πράξεις, πρακτικές ή απειλές αυτών, που αποσκοπούν, οδηγούν ή ενδέχεται να οδηγήσουν σε σωματική, ψυχολογική, σεξουαλική ή οικονομική βλάβη, είτε εκδηλώνονται μεμονωμένα είτε κατ’ επανάληψη.

 

· Παρενόχληση
Ως «παρενόχληση» νοούνται οι μορφές συμπεριφοράς, που έχουν ως σκοπό ή αποτέλεσμα την παραβίαση της αξιοπρέπειας του προσώπου και τη δημιουργία εκφοβιστικού, εχθρικού, εξευτελιστικού, ταπεινωτικού ή επιθετικού περιβάλλοντος, ανεξαρτήτως εάν συνιστούν μορφή διάκρισης, και περιλαμβάνουν και την παρενόχληση λόγω φύλου ή για άλλους λόγους διάκρισης.

· Παρενόχληση λόγω φύλου
Ως «παρενόχληση λόγω φύλου» νοούνται οι μορφές συμπεριφοράς που συνδέονται με το φύλο ενός προσώπου, οι οποίες έχουν ως σκοπό ή αποτέλεσμα την παραβίαση της αξιοπρέπειας του προσώπου αυτού και τη δημιουργία εκφοβιστικού, εχθρικού, εξευτελιστικού, ταπεινωτικού ή επιθετικού περιβάλλοντος κατά το άρθρο 2 του ν. 3896/2010 και την παρ. 2 του άρθρου 2 του ν. 4443/2016. Οι μορφές συμπεριφοράς αυτές περιλαμβάνουν και τη σεξουαλική παρενόχληση του ν. 3896/2010, καθώς και μορφές συμπεριφοράς που συνδέονται με τον σεξουαλικό προσανατολισμό, την έκφραση, την ταυτότητα ή τα χαρακτηριστικά φύλου του προσώπου.

· Διακρίσεις
Ως «διακρίσεις» νοούνται οι διακρίσεις λόγω φύλου, φυλής, χρώματος, εθνοτικής καταγωγής ή κοινωνικής προέλευσης, γενετικών χαρακτηριστικών, γλώσσας, θρησκείας ή πεποιθήσεων, πολιτικών φρονημάτων, αναπηρίας ή κατάστασης υγείας, ηλικίας ή σεξουαλικού προσανατολισμού.

4. Δήλωση μηδενικής ανοχής σε φαινόμενα βίας, παρενόχλησης και διακρίσεων

Η Evertech δηλώνει τη μηδενική ανοχή της σε φαινόμενα βίας, παρενόχλησης και διακρίσεων και δεσμεύεται για τη διαρκή αντιμετώπιση και εξάλειψη τυχόν τέτοιων φαινομένων στο χώρο εργασίας, με σκοπό την εξασφάλιση ενός εργασιακού περιβάλλοντος όπου κυριαρχεί ο σεβασμός στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Συνεπώς, ρητά και κατηγορηματικά δηλώνεται ότι απαγορεύεται αυστηρά κάθε μορφής διάκριση, βία και παρενόχληση που εκδηλώνεται κατά τη διάρκεια της εργασίας είτε συνδέεται με αυτή είτε προκύπτει από αυτήν.

Για το σκοπό αυτό, η Evertech δεσμεύεται να παραλαμβάνει, να διερευνά και να διαχειρίζεται κάθε σχετική καταγγελία, με εμπιστευτικότητα και σεβασμό στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

5. Πολιτική πρόληψης και καταπολέμησης της βίας και της παρενόχλησης στην εργασία

5.1 Εκτίμηση των κινδύνων βίας και παρενόχλησης στην εργασία

Συμπεριφορές που συνδέονται με τη βία και την παρενόχληση στην εργασία και που απαγορεύονται απολύτως από την παρούσα πολιτική, ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, δύναται να περιλαμβάνουν:

· Λεκτική παρενόχληση: π.x. υβριστικά, κακόβουλα και υποτιμητικά σχόλια, σεξουαλικά υπονοούμενα ή αστεία σεξουαλικού περιεχομένου, ρατσιστικά ή σεξιστικά σχόλια και υπονοούμενα, άσκηση επίμονης ή αδικαιολόγητης κριτικής.

· Σωματική παρενόχληση: π.χ. φυσική παρεμβολή στην κίνηση και την εργασία, χειρονομίες, κάθε είδους ανεπιθύμητη σωματική επαφή, φυσική παρακολούθηση, καταδίωξη.

· Οπτική και ψυχολογική παρενόχληση: π.χ. διαδικτυακός εκφοβισμός, αποστολή μηνυμάτων προσβλητικού, σεξουαλικού, παρενοχλητικού περιεχομένου μέσω sms, email, μέσω κοινωνικής δικτύωσης, κλπ.

· Προσβολή κάποιου λόγω διακρίσεων στη βάση του φύλου, φυλής, θρησκείας, εμφάνισης, σεξουαλικού προσανατολισμού, αναπηρίας, ηλικίας ή άλλων προσωπικών χαρακτηριστικών και επιλογών.

· Σχόλια για την εξωτερική εμφάνιση ή το χαρακτήρα κάποιου, τα οποία προκαλούν ντροπή ή αμηχανία.

· Αντεκδίκηση ή εκφοβισμός σε περίπτωση αναφοράς ή απειλής αναφοράς οποιασδήποτε παρενοχλητικής συμπεριφοράς ή αντίθεσης στη βία και την παρενόχληση με οποιοδήποτε τρόπο.

Η Evertech, αναγνωρίζοντας αυτούς του κινδύνους, εργάζεται όλα τα χρόνια λειτουργίας προς το σκοπό πρόληψης και εξάλειψης οποιουδήποτε φαινομένου βίας, παρενόχλησης και διάκρισης στην εργασία και θέτει ως πρωταρχικό της στόχο τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος εργασίας που σέβεται την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και τα δικαιώματα των εργαζομένων.

5.2 Μέτρα για την πρόληψη, τον έλεγχο, τον περιορισμό και την αντιμετώπιση των κινδύνων αυτών και για την παρακολούθηση τέτοιων περιστατικών ή μορφών συμπεριφοράς

Η Evertech λαμβάνει όλα τα κατάλληλα και ενδεδειγμένα μέτρα και διοικητικές πρακτικές για την πρόληψη, τον έλεγχο, τον περιορισμό και την αντιμετώπιση των κινδύνων βίας και παρενόχλησης στην εργασία αλλά και για την παρακολούθηση τέτοιων περιστατικών ή μορφών συμπεριφοράς. Ενδεικτικά, η Evertech:

(α) Ενθαρρύνει τους εργαζομένους και τα στελέχη της για τη διατήρηση εργασιακού κλίματος όπου ο σεβασμός στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια, η συνεργασία και η αλληλοβοήθεια είναι βασικές αξίες.

(β) Διασφαλίζει την ανοιχτή και ακώλυτη επικοινωνία των εργαζομένων με τους άμεσα προϊσταμένους τους και όλα τα στελέχη της εταιρείας.

(γ) Ακολουθεί συγκεκριμένη διαδικασία διαχείρισης αναφορών και καταγγελιών, όπως αναφέρεται κατωτέρω.

(δ) Εξασφαλίζει ότι οι εργαζόμενοι έχουν την απαραίτητη εκπαίδευση και πληροφόρηση για να ασκήσουν τα καθήκοντά τους, ιδιαίτερα σε θέσεις εργασίας που έχουν μεγαλύτερη επικινδυνότητα για την εκδήλωση περιστατικών βίας και παρενόχλησης.

(ε) Λαμβάνει μέτρα τεχνικού χαρακτήρα, όπως για παράδειγμα η αποτελεσματική λειτουργία του φωτισμού των χώρων εργασίας, εισόδου / εξόδου κλπ, επιτήρηση και περίφραξη των χώρων εισόδου / εξόδου και τυχόν άλλων απομονωμένων χώρων των εγκαταστάσεων με σκοπό την ενίσχυση του αισθήματος ασφαλείας.

(στ) Αναλαμβάνει δράσεις για την ευαισθητοποίηση των εργαζομένων σε υγιή πρότυπα συμπεριφοράς αλλά και για ζητήματα που αφορούν ευάλωτες κατηγορίες εργαζομένων.

(ζ) Παρέχει την κατάλληλη εκπαίδευση στους εργαζομένους σχετικά με την αντιμετώπιση των περιστατικών βίας και παρενόχλησης και διαχείρισης αυτών.

(η) Αξιολογεί σε τακτική βάση την αποτελεσματικότητα των εφαρμοζόμενων προληπτικών μέτρων και των μέτρων αντιμετώπισης και δύναται να αναθεωρεί / επικαιροποιεί την εκτίμηση των κινδύνων και των μέτρων.

(θ) Επιβλέπει την εφαρμογή της παρούσας πολιτικής και εκπαιδεύει τους προϊσταμένους και τα στελέχη της ώστε να αναγνωρίζουν τις διακρίσεις, τη βία και την παρενόχληση στην εργασία και να παρέχουν την απαιτούμενη υποστήριξη στο προσωπικό όπου χρειάζεται.

5.3 Ενέργειες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του προσωπικού

Η Evertech δεσμεύεται να παρέχει στο προσωπικό της ενημέρωση και πληροφορίες για τους κινδύνους βίας και παρενόχλησης καθώς και για τα μέτρα πρόληψης και προστασίας που λαμβάνει κατά καιρούς. Στο πλαίσιο αυτό, λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει το προσωπικό, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα μέσα (π.χ. έντυπο και ηλεκτρονικό υλικό, κλπ), για την καταπολέμηση της βίας και της παρενόχλησης και διασφαλίζει ότι όλοι γνωρίζουν την πολιτική και διαδικασίες της εταιρείας απέναντι σε τέτοιου είδους περιστατικά. Επιπλέον διασφαλίζει ότι όλοι οι εργαζόμενοι γνωρίζουν που μπορούν να απευθυνθούν σε περίπτωση βίας η παρενόχλησης.

Στο πλαίσιο ευαισθητοποίησης του προσωπικού, η Evertech δύναται:

- Να οργανώνει στοχευμένες συναντήσεις προσωπικού για τη συζήτηση σχετικών θεμάτων και την έγκαιρη αντιμετώπιση δυνητικών κινδύνων.

- Να πραγματοποιεί σεμινάρια με ειδικούς ψυχικής υγείας ή παρόχους συμβουλευτικών υπηρεσιών, εκπροσώπους εθελοντικών οργανώσεων, κ.λπ.

- Να ενθαρρύνει τη συμμετοχή εκπροσώπων των εργαζομένων και στελεχών της διοίκησης σε προγράμματα κατάρτισης και επιμορφωτικά σεμινάρια σχετικά με την αναγνώριση και διαχείριση των κινδύνων βίας και παρενόχλησης στην εργασία.

5.4 Πληροφόρηση σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των εργαζομένων και του εργοδότη

5.4.1 Δικαιώματα του θιγόμενου

Σε περίπτωση που κάποιος εργαζόμενος στην εταιρεία θίγεται από περιστατικό βίας και παρενόχλησης κατά τη διάρκεια της εργασιακής του σχέσης ή ακόμη και αν η σύμβαση ή σχέση εργασίας στο πλαίσιο της οποίας φέρεται ότι εκδηλώθηκε το περιστατικό ή η συμπεριφορά έχει λήξει, έχει:

(α) δικαίωμα δικαστικής προστασίας,

(β) δικαίωμα προσφυγής, υποβολής καταγγελίας και αίτησης για διενέργεια εργατικής διαφορά στην Επιθεώρηση Εργασίας, στο πλαίσιο των κατά νόμο αρμοδιοτήτων της,

(γ) αναφοράς στον Συνήγορο του Πολίτη, στο πλαίσιο των κατά νόμο αρμοδιοτήτων του, καθώς και

(δ) καταγγελίας εντός της επιχείρησης σύμφωνα με την πολιτική διαχείρισης των καταγγελιών ως κατωτέρω.

Σε κάθε περίπτωση, όταν προκύπτει αναφορά η καταγγελία τέτοιας συμπεριφοράς εντός της επιχείρησης, το θιγόμενο πρόσωπο διατηρεί κάθε δικαίωμά του να προσφύγει σε κάθε αρμόδια αρχή.

5.4.2 Στοιχεία επικοινωνίας αρμόδιων αρχών

Συγκεκριμένα, τα στοιχεία των αρμοδίων διοικητικών αρχών στις οποίες έχει δικαίωμα να προσφύγει κάθε θιγόμενο πρόσωπο είναι τα εξής:

· Σώμα επιθεώρησης εργασίας
Τηλεφωνική γραμμή καταγγελιών ΣΕΠΕ: 1555
Υποβολή ηλεκτρονικής καταγγελίας μέσω της ιστοσελίδας: www.sepe.gov.gr

· Συνήγορος του πολίτη
Οδηγίες για υποβολή αναφοράς: https://www.synigoros.gr/?i=submission-system.el

· Γραμμή SOS
Υπηρεσία άμεσης ψυχολογικής υποστήριξης και συμβουλευτικής των γυναικών θυμάτων έμφυλης βίας, επικοινωνία με Γραμμή SOS: 15900.

5.4.3 Συνέπειες από τη μη συμμόρφωση

Όταν εργαζόμενος ή με άλλη σχέση απασχολούμενος στην εταιρεία παραβιάζει την πολιτική απαγόρευσης βίας και παρενόχλησης που περιγράφεται στην παρούσα και στο νόμο, η εταιρεία δεσμεύεται να λάβει τα απαραίτητα πρόσφορα και ανάλογα μέτρα κατά περίπτωση σε βάρος του καταγγελλόμενου, προκειμένου να εμποδιστεί και να μην επαναληφθεί παρόμοιο περιστατικό ή συμπεριφορά.

Τα μέτρα αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν τη σύσταση συμμόρφωσης, την αλλαγή θέσης, ωραρίου, τόπου ή τρόπου παροχής εργασίας ή την καταγγελία της σχέσης απασχόλησης ή συνεργασίας, με την επιφύλαξη της απαγόρευσης της κατάχρησης δικαιώματος του άρθρου 281 ΑΚ.

Επιπλέον, κάθε πρόσωπο στο οποίο εφαρμόζεται η παρούσα και που υφίσταται περιστατικό βίας και παρενόχλησης σε βάρος του, έχει δικαίωμα να αποχωρήσει από τον εργασιακό χώρο για εύλογο χρόνο, χωρίς στέρηση μισθού ή άλλη δυσμενή συνέπεια, εφόσον κατά την εύλογη πεποίθησή του υφίσταται επικείμενος σοβαρός κίνδυνος για τη ζωή, την υγεία ή την ασφάλειά του, ιδίως, όταν ο εργοδότης είναι ο δράστης τέτοιας συμπεριφοράς ή όταν δεν λαμβάνει τα απαραίτητα πρόσφορα μέτρα κατά τα ανωτέρω, ώστε να αποκαταστήσει την εργασιακή ειρήνη, ή όταν τα μέτρα αυτά δεν είναι ικανά για να σταματήσουν τη συμπεριφορά βίας και παρενόχλησης.

Στην περίπτωση αυτήν, ο αποχωρών υποχρεούται να ενημερώσει προηγουμένως την εταιρεία εγγράφως, αναφέροντας το περιστατικό βίας και παρενόχλησης και τα περιστατικά που αιτιολογούν την πεποίθησή του, ότι επίκειται σοβαρός κίνδυνος για τη ζωή, την υγεία ή την ασφάλειά του. Εφόσον δεν υφίσταται ή έχει παύσει να υφίσταται ο κίνδυνος και το πρόσωπο αρνείται να επιστρέψει στον εργασιακό χώρο, η εταιρεία μπορεί να προσφύγει στην Επιθεώρηση Εργασίας με αίτημα την επίλυση της διαφοράς. Στην περίπτωση αυτήν εφαρμόζεται το άρθρο 18 του ν. 4808/2021.

Η παραβίαση της απαγόρευσης βίας και παρενόχλησης της παρούσας πολιτικής και του νόμου γεννά εκτός των άλλων αξίωση για πλήρη αποζημίωση του θιγόμενου προσώπου, η οποία καλύπτει τη θετική και αποθετική του ζημία, καθώς και την ηθική βλάβη. Σε κάθε περίπτωση, εφαρμόζονται όλες οι προβλεπόμενες συνέπειες ή/και κυρώσεις σύμφωνα με τον ν. 4808/2021 και κάθε άλλης εφαρμοστέας διάταξης νόμου.

5.4.4 Διαδικασία αναφοράς ή καταγγελίας περιστατικών βίας

Η Evertech εφαρμόζει συγκεκριμένη διαδικασία αναφοράς ή καταγγελίας περιστατικών βίας και παρενόχλησης, η οποία περιγράφεται κατωτέρω στο Κεφάλαιο 6.

5.5 Ορισμός προσώπου αναφοράς

Ως πρόσωπο αναφοράς (σύνδεσμος), αρμόδιο για να καθοδηγεί και να ενημερώνει τους εργαζομένους για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της βίας και παρενόχλησης στην εργασία, ορίζεται: η κα. Άννα Βάμιαλη, τηλ: 210-9901501, email: anna@evertech.gr.

Ο ρόλος της είναι ενημερωτικός και έγκειται στο να καθοδηγεί και να ενημερώνει τους εργαζόμενους, ανεξάρτητα εάν της απευθύνονται με αφορμή κάποιο περιστατικό βίας και παρενόχλησης ή σχετική καταγγελία. Η δε πρόσβαση των εργαζομένων σε αυτήν είναι ανοιχτή, εύκολη, άμεση και για το λόγο αυτό προβλέπονται οι παρακάτω δίαυλοι/μέσα επικοινωνίας μαζί της.

5.6 Προστασία και υποστήριξη των εργαζομένων θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας

Η Evertech δηλώνει την αμέριστη υποστήριξη των εργαζομένων της απέναντι σε φαινόμενα ενδοοικογενειακής βίας. Για το λόγο αυτό μεριμνά για την προστασία της απασχόλησης και την υποστήριξη των εργαζομένων θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας, κατά το δυνατόν, με κάθε πρόσφορο μέσο ή εύλογη προσαρμογή. Ειδικότερα, η εταιρία αποδεικνύει έμπρακτα την υποστήριξη της παραπάνω κατηγορίας εργαζομένων με την παροχή ευέλικτων ρυθμίσεων εργασίας έπειτα από αίτημα του εργαζόμενου θύματος ενδοοικογενειακής βίας, με σκοπό την υποστήριξή του στη διατήρηση της εργασίας του και στην ομαλή επανένταξή του μετά από ανάλογα περιστατικά, ιδιαίτερα στις περιπτώσεις που υπάρχουν ανήλικα τέκνα ή τέκνα με αναπηρίες ή σοβαρά νοσήματα.

6. Πολιτική υποδοχής, εξέτασης και διαχείρισης καταγγελιών

Η Evertech ενθαρρύνει τους εργαζομένους της και κάθε πρόσωπο που συνδέεται με οποιοδήποτε τρόπο με την εταιρεία να καταγγέλλει άμεσα τυχόν περιστατικά διακρίσεων, βίας και παρενόχλησης στο χώρο εργασίας, στα οποία τυχαίνει να είναι μάρτυρες και δεσμεύεται να αντιμετωπίσει με κάθε εχεμύθεια και διακριτικότητα τη διαχείριση των τυχόν αναφορών. Η εταιρεία θα παραλαμβάνει και θα διερευνά κάθε αναφορά και καταγγελία, επιδεικνύοντας μηδενική ανοχή στις διακρίσεις, τη βία και την παρενόχληση, με σεβασμό στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

Η παρούσα πολιτική τίθεται σε εφαρμογή για την μεγαλύτερη προστασία του εργαζομένου και σε καμία περίπτωση δεν θίγει ή επηρεάζει τα νόμιμα δικαιώματά του σε αστικό και ποινικό επίπεδο ή/και τα δικαιώματα καταγγελίας σε κάθε αρμόδια αρχή ή δικαστήριο.

Ωστόσο, για την προστασία όλων των εργαζομένων διευκρινίζεται ότι καταγγελίες που αποδεικνύεται ότι είναι καταφανώς κακόβουλες δεν θα επιτρέπονται, θα θεωρούνται απαράδεκτες και θα ερευνώνται περαιτέρω κατά την κρίση της εταιρείας, τόσο ως προς τα κίνητρα όσο και προς τα εμπλεκόμενα πρόσωπα, προκειμένου να υφίσταται δίκαιη μεταχείριση όλων των εργαζομένων.

6.1 Δίαυλοι επικοινωνίας – αρμόδια πρόσωπα

Όπως αναφέρθηκε και ανωτέρω, αρμόδιο πρόσωπο εντός της εταιρείας για την υποδοχή, παραλαβή, εξέταση, διαχείριση των καταγγελιών και την ενημέρωση των καταγγελλόντων ορίζεται η κα. Άννα Βάμιαλη.

Η κα. Άννα Βάμιαλη είναι πάντοτε διαθέσιμη και οποιοσδήποτε εργαζόμενος μπορεί να επικοινωνεί μαζί της είτε δια ζώσης είτε τηλεφωνικά στο τηλ 210-9901501, είτε με αποστολή email στη διεύθυνση anna@evertech.gr, είτε με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο τρόπο. Η ίδια θα διαχειρίζεται τις τυχόν αναφορές ή καταγγελίες με απόλυτη εχεμύθεια και διακριτικότητα και θα ενημερώνει τον θιγόμενο για τη δυνατότητά του, σε οποιαδήποτε φάση της διαδικασίας που ακολουθείται εντός της εταιρείας, να υποβάλει επίσης καταγγελία στις αρμόδιες διοικητικές αρχές στο πλαίσιο της αρμοδιότητάς τους, δηλαδή προς την Επιθεώρηση Εργασίας και τον Συνήγορο του Πολίτη, καθώς και στις δικαστικές αρχές κατ’ επιλογήν του.

6.2 Έρευνα και εξέταση των καταγγελιών

Η εταιρεία και το αρμόδιο πρόσωπο δεσμεύονται να παραλαμβάνουν, να διερευνούν και να διαχειρίζονται άμεσα κάθε τέτοια καταγγελία, να ερευνούν και να εξετάζουν τα καταγγελλόμενα με αμεροληψία και σεβασμό στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια, καθώς και να λαμβάνουν άμεσα μέτρα για την προστασία του θιγόμενου. Σε κάθε περίπτωση, αποτελεί αυτονόητη δέσμευση της εταιρείας μας και του ορισθέντος αρμοδίου προσώπου η τήρηση εμπιστευτικότητας και η προστασία των Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΔΠΧ), τα οποία συλλέγονται κατά την ενάσκηση των ως άνω καθηκόντων.

Ένα θιγόμενο πρόσωπο έχει δικαίωμα να υποβάλλει την επώνυμη καταγγελία του στην εταιρεία μέσω επιστολής ή μέσω αποστολής email στη διεύθυνση anna@evertech.gr. Αμέσως μόλις η εταιρεία παραλάβει την καταγγελία, θα την αξιολογήσει και θα καταγράψει τη φύση των περιστατικών βίας ή παρενόχλησης και θα συλλέξει όλα τα απαραίτητα στοιχεία σχετικά με το περιστατικό.

Στο στάδιο αυτό, η εταιρεία θα έρθει σε μία πρώτη επαφή – επικοινωνία με το καταγγέλλον πρόσωπο, διαβεβαιώνοντάς το για την απόλυτη εχεμύθεια και εμπιστευτικότητα που θα τηρηθεί, προκειμένου να συζητηθεί από κοινού ο επιθυμητός και πιο πρόσφορος τρόπος διαχείρισης του περιστατικού. Ανάλογα με τη φύση και τα χαρακτηριστικά του περιστατικού, μπορεί να επιλεχθούν διάφοροι τρόποι διαχείρισης επίλυσης, όπως ενδεικτικά:

- διαμεσολάβηση μεταξύ των εμπλεκομένων μερών,

- επιβολή συνεπειών σε περίπτωση που πράγματι στοιχειοθετηθεί κάποιο περιστατικό βίας ή παρενόχλησης κατά τα κατωτέρω αναφερόμενα,

- παραπομπή στη νομική υπηρεσία της εταιρείας, κλπ.

Σε κάθε περίπτωση, ο τρόπος αντιμετώπισης θα πρέπει πάντοτε να κρίνεται με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τη βαρύτητα του καταγγελλόμενου περιστατικού.

6.3 Απαγόρευση αντιποίνων σε βάρος του θιγόμενου

Η εταιρεία δεσμεύεται ότι τηρεί την υποχρέωση απαγόρευσης αντιποίνων, σύμφωνα με το άρθρο 13 του ν. 4808/2021 και τις διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας. Συγκεκριμένα, απαγορεύεται η άσκηση αντιποίνων και θυματοποίησης του καταγγέλλοντα, ο οποίος, ως θιγόμενο πρόσωπο, διεκδίκησε τα δικαιώματά του και υπέβαλε έγγραφη καταγγελία σχετικά με περιστατικό βίας ή παρενόχλησης. Στο πλαίσιο αυτό, απαγορεύεται και είναι άκυρη η καταγγελία ή η με οποιονδήποτε τρόπο λύση της έννομης σχέσης στην οποία στηρίζεται η απασχόληση, καθώς και κάθε άλλη δυσμενής μεταχείριση προσώπου στο οποίο εφαρμόζεται η παρούσα πολιτική, εφόσον συνιστά εκδικητική συμπεριφορά ή αντίμετρο κατά την έννοια του άρθρου 14 του ν. 3896/2010 για περιστατικό βίας και παρενόχλησης της παρούσας πολιτικής και του άρθρου 4 του ν. 4808/2021.

6.4 Συνέπειες επί διαπίστωσης παραβιάσεων

Εάν κατόπιν έρευνας του καταγγελλόμενου περιστατικού, προκύψει ότι πράγματι έλαβε χώρα περιστατικό διακριτικής μεταχείρισης, βίας ή παρενόχλησης ή αντεκδίκησης, όπως αναφέρθηκε και ανωτέρω στο Κεφάλαιο 5.4.3, η εταιρεία δεσμεύεται να λάβει τα απαραίτητα πρόσφορα και ανάλογα μέτρα κατά περίπτωση σε βάρος του καταγγελλόμενου, προκειμένου να εμποδιστεί και να μην επαναληφθεί παρόμοιο περιστατικό ή συμπεριφορά.

Τα μέτρα αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν τη σύσταση συμμόρφωσης, την αλλαγή θέσης, ωραρίου, τόπου ή τρόπου παροχής εργασίας ή την καταγγελία της σχέσης απασχόλησης ή συνεργασίας, με την επιφύλαξη της απαγόρευσης της κατάχρησης δικαιώματος του άρθρου 281 ΑΚ.

 

6.5 Συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές

Σε κάθε περίπτωση, η εταιρεία, καθώς και κάθε αρμόδιο πρόσωπο εντός της εταιρείας για την υποδοχή και διαχείριση καταγγελιών σε επίπεδο επιχείρησης συνεργάζονται με κάθε αρμόδια δημόσια, διοικητική ή δικαστική αρχή, η οποία, είτε αυτεπάγγελτα είτε κατόπιν υποβολής αιτήματος από θιγόμενο πρόσωπο, στο πλαίσιο της αρμοδιότητάς της, αιτείται την παροχή στοιχείων ή πληροφοριών και δεσμεύονται να παρέχουν συνδρομή και πρόσβαση στα στοιχεία αυτά. Προς το σκοπό αυτό, όποια στοιχεία συγκεντρώνουν, σε κάθε μορφή, διατηρούνται σε σχετικό φάκελο τηρουμένων των διατάξεων του ν. 4624/2019.

7. Απόψεις και επικοινωνία των εργαζομένων

Η εταιρεία φροντίζει για την επικαιροποίηση και την αναθεώρηση της παρούσας πολιτικής όποτε το κρίνει αναγκαίο και είναι πάντοτε στη διάθεση των εργαζομένων για να ακούσει τις προτάσεις και τις απόψεις τους σχετικά με την παρούσα πολιτική και τις εφαρμοστέες διαδικασίες. Για το σκοπό αυτό, όλοι οι εργαζόμενοι και τα πρόσωπα στα οποία εφαρμόζεται η παρούσα μπορούν οποτεδήποτε να επικοινωνούν με το οριζόμενο πρόσωπο αναφοράς, δηλαδή με την κα. Άννα Βάμιαλη, τηλ: 210-9901501, email: anna@evertech.gr για να καταθέσουν ή να συζητήσουν τις απόψεις τους επί της παρούσας πολιτικής.

cross-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram